Študija, narejena na ameriški državni univerzi v Columbusu, Ohio, je pokazala, da stres v kombinaciji z mastno hrano upočasni metabolizem pri ženskah. Ocenjujejo, da nam dnevni učinek stresa lahko doda tudi do 5 kg dodatne teže na leto.

Do tega so prišli z ugotovitvijo, da so ženske, zajete v študiji, ki so poročale o stresnih situacijah v predhodnih 24 urah, v povprečju porabile 104 kalorij manj kot tiste, ki stresa niso zaznale.


Podrobnejše o raziskavi
 

Zajeto je bilo 58 žensk, s povprečno starostjo 53 let, ki so se morale  udeležiti dveh celodnevnih raziskav v njihovem raziskovalnem centru. V predhodnih 24 urah so se morale držati navodil: beležiti stresne dogodke in fizično aktivnost. Morale so tudi zaužiti predpisano hrano ter 12 ur pred raziskavo biti tešče.

Na dan preiskav so najprej morale izpolniti več vprašalnikov povezanih z aktivnostjo predhodnega dne ter opisati vse strese, katerim so bile izpostavljene. Večina zabeleženih stresov je bila povezana z medsebojnimi odnosi v službi, med zakoncem ali prijatelji ter z drugimi težavami, ki so bile povezane z otroci ali delom na delovnem mestu.

Pred obrokom so počivale 30 minut. Nato so morale pojesti obrok (930 kalorij, 60 gr maščob) v predpisanih 20 minutah. Ta je bil sestavljen iz jajc, puranjega mesa z omako ter pecivom –  kot nekakšen ekvivalent fast-food hamburgerju in krompirčku.

Pri prvem testu (obisku) so prevladovale nasičene, pri drugem nenasičene maščobe. Raziskovalci so pričakovali razliko v rezultatih, ki pa je na njihovo presenečenje izostala.

Po zaužitju obroka so izvajali meritve na vsako uro naslednjih 6 ur. Merili so metabolično porabo – koliko traja, da so testiranke porabile zaužite kalorije in maščobe. Merili so izdih CO2 ter v vzorcih krvi še sladkor, trigliceride, inzulin in stresni hormon.

Rezultati so pokazali, da so ženske, ki so doživele najmanj en stres v predhodnem dnevu,  »pokurile« 104 kalorij manj od tistih brez stresa. Imele so tudi večjo raven inzulina, ki prispeva k shranjevanju maščob. Imele so tudi manj oksidacije maščob, ki so pretvarjale velike molekule v manjše, primerne za porabo v energetske namene. Maščoba, ki ni zgorela, se pa skladišči….

Pričakovali so tudi, da bodo nasičene maščobe imele večji negativen vpliv na metabolizem žensk. Toda obe obliki maščob so imele enak vpliv glede na to, kako se je le-ta razlikoval v primeru prisotnosti oz. odsotnosti stresnih dejavnikov.

 
Zaključek:
kumulativna 6-urna razlika v metabolični porabi s predhodnim stresom ali brez njega je 435 kJ oz. 104 kalorije, ki nam lahko doda do 5   kilogramov teže na leto. Ugotovitve nam pokažejo, kako stres vpliva na     metabolične procese po zaužitju mastne hrane, ki nas posledično utegne   voditi v debelost.

 

 


 

Vsi vemo, da se raznim stresom v našem življenju ne moremo vedno izogniti. Toda lahko se nanje pripravimo z zdravo hrano v naših shrambah in hladilnikih in se nam tako ne bo treba upirati skušnjavam hitre in mastne ponudbe, ki nas obkroža na vsakem koraku.

Povzeto po članku Emily Caldwell v Wellness USA Inc.


Preberite si več o antistresni komori.